ga naar de navigatie ga naar de inhoud

Opgelet!Schijnbaar begrijpt uw browser geen Cascading Style Sheets of u hebt e ondersteuning voor CSS uitgeschakeld. Dat is niet erg, maar besef dat u momenteel een andere lay-out ziet dan de ontwerpers van deze site bedacht hebben.

Een site over Vlaamse overheidscommunicatie
 

Huisstijl Vlaanderen & merkbeleid

logo-Vlaanderen-verbeeldling-werktEen goed gehanteerde huisstijl moet er voor zorgen dat de Vlaamse overheid altijd als zodanig wordt herkend en dat de communicatiedoelstellingen van de deelentiteit worden behaald. Door de huisstijl steeds op dezelfde manier te gebruiken, is er meer associatie en appreciatie voor wat de Vlaamse overheid doet en stijgt de herkenbaarheid van alle deelentiteiten.

In het kader van het merkbeleid van de Vlaamse overheid werden begin 2014 een nieuw logo en een nieuwe binnenlandse en internationale huisstijl gelanceerd. De implementatie gebeurt in een termijn van 3 jaar en binnen de reguliere budgetten.

Vervolgens werd werk gemaakt van een volwaardig huisstijlplatform met sjablonen voor elke entiteit. In tussentijd echter vindt u de nieuwe huisstijlgids en de nieuwe logo's terug op www.ditisvlaanderen.be/nl/huisstijl.

Er geldt ook een overgangsregeling voor bv. de "met steun van" logo's.

Voor meer informatie, zie ons blogartikel van 2014-02-24 met daar onderaan een link naar antwoorden op vragen als:

  • Waarom een nieuwe huisstijl?
  • Hoe is hij tot stand gekomen?
  • Hoeveel kost het?
  • Waarom "Verbeelding werkt"?
  • Waarom een diagonale streep?
  • Waarom een andere leeuw?

U vindt ook meer informatie over het merkbeleid

Hebt u nog andere vragen? Contacteer dan huisstijl@vlaanderen.be of merkbeleid@vlaanderen.be !


Pagina afdrukkenTip een collega over deze pagina
Gepubliceerd op 20 februari 2014. Laatst gewijzigd op 20 oktober 2015