ga naar de navigatie ga naar de inhoud

Opgelet!Schijnbaar begrijpt uw browser geen Cascading Style Sheets of u hebt e ondersteuning voor CSS uitgeschakeld. Dat is niet erg, maar besef dat u momenteel een andere lay-out ziet dan de ontwerpers van deze site bedacht hebben.

Een site over Vlaamse overheidscommunicatie
 

Twee nieuwe LinkedIn groepen en tal van links

Detail uit de kaft van het inspiratieboek "Participatie, de wol bij al het geblaat" http://wp.me/p47kj9-v7

Twee nieuwe LinkedIn groepen

Na de LinkedIn groep "Communicatiemedewerkers bij de Vlaamse overheid" (enkel bedoeld voor die categorie Vlaamse ambtenaren, sorry) hebben we er zopas twee nieuwe opgericht :

  1. de LinkedIn groep "Sociale marketing, nudging, keuze-architectuur en gedragspsychologie in de overheids- & non-profitsector"
  2. de LinkedIn groep "Participatie en interactieve beleidsvorming".

Beide groepen zijn open voor niet-ambtenaren. En dat rijmt met deze OESO-aanbeveling uit 2012 ;-) met name "2. Adhere to principles of open government, including transparency and participation in the regulatory process (...)". Meer daarover op www.oecd.org/gov/regulatory-policy/recommendations-guidelines.htm (met daar een pdf van 564 kB).

Nuttige links

Over sociale marketing, nudging, keuze-architectuur en gedragspsychologie in de overheids- & non-profitsector schreven we op deze blog en op www.toecomst.com al eerder. Drie goede beginpunten zijn :

Over participatie en interactieve beleidsvorming - ook bekend onder trefwoorden als cocreatief beleidmaken en open policy making, bieden we u hier met plezier een reeks links aan die we sprokkelden op EuroPCom 2014 (het congres, de unconference):

Lees in verband met dit onderwerp ook onze eerdere blogposts over ...


Pagina afdrukkenTip een collega over deze pagina
Gepubliceerd op 19 maart 2015. Laatst gewijzigd op 23 september 2015

Discussie

Geen reacties tot nu toe.

(Alle reacties zullen met de naam van de afzender gepubliceerd worden)

:


: